BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 17, 2009

Jam pasirku...

Assalamualaikum.. first of all, alhamdulillah syukur sgt2 kpd Allah Tuhan Pencipta segala2nya yang bagi saya kekuatan dan menggerakkan diri saya untuk buat blog ni walaupun saya ni bukanlah seorang yg minat dlm blog mengeblog ni..eheh


Kenapa saya pilih nama "jam pasirku" sbg nama blog saya ni? erm.. mesti semua tertanya2.. okla meh saya jawabkan.. saya pilih nama "jam pasirku" ni sebab ada maksud yg tersirat dalamnya.. erm setiap manusia ini pabila diciptakan or once dia dilahirkan ke dunia ni akan bermulalah masa hidup dia..masa tersebut ibarat jam pasir... once kita dilahirkan, jam pasir itu pun bermulalah dgn butirannya yang pertama... "tup""tup""tup" camtula lbih kurang bunyik pasir yg jatuh dlm balang jam pasir tu..eheh erm bagi setiap dari kita sekarang ni, contohnya saya la kan dah berumur 21, so betapa dah tinggi dah timbunan pasir yg dijatuhkan dlm balang jam pasir itu... mungkinlah saki baki pasir yg tinggal di bahagian atas jam pasir untuk saya hanya tinggal beberapa inci sahaja lagi..means that, saki baki hidup saya kat dunia ni just tinggal beberapa ketika sahaja lagi.. tak taulah berapa banyak lagi saki baki pasir bahagian atas jam pasir tu untuk saya untuk anda dan untuk sesapa sahaja, kita langsung takdak pengetahuan tentang tu.. only Allah knows.. so, mungkinlah jam pasir kita sekarang dah mencapai butiran2 yang dah nak dekat habes dah.. wallahua'lam.. tapi for sure, pasir bahagian atas yang jatuh ke bawah balang jam pasir tu sudah semestinya bukan semakin bertambah tapi semakin berkurang..(maksud dia masa kita hidup di dunia ini bukanlah semakin bertambah tetapi semakin berkurang..) jadik, tujuan saya bubuh nama blog saya sebagai "jam pasirku" ni adalah bertujuan untuk mengingatkan diri ini dan diri sesiapa sahaja bahwa hidup kita kat dunia ni semakin berkurang, dan bukanlah bertambah..kita semakin dekat dengan ajal atau kematian yang PASTI.. oleh tu, gunalah masa yg ada ni sebaik mungkin untuk mencari redha Illahi, sbb kemungkinan kita dah sampai pada butiran2 pasir yg terakhir, tanpa kita sedari!..so..kalau bukak blog saya ni, n tgk nama dia "jam pasirku" ingatlah jam pasir anda jugak,ok!:) heee~~

0 comments: